Onsdagsbyxor

Jag har ett par byxor. Okej, jag har fler än ett par byxor, men de byxorna jag ska skriva om idag kallar jag mina onsdagsbyxor. Namnet har de fått eftersom de är perfekta att bära på onsdagar. På onsdagar har jag och två vänner nämligen onsdagsmiddagar. Vi turas om att bjuda varandra på middag i form av varmrätt och efterrätt. På dessa tillställningar äts det ofta kopiösa mängder mat, skålar slickas ur och såser gjorda till åtta personer tar slut. Det som är bra med mina onsdagsbyxor är att de har resår i midjan, på det viset undviks uppknäppta byxor eller att jag struntat i nederdelen. Ja, det har förekommit att en av mina vänner utbrustit:

 

”Ja, vi får vara glada för att Jenny ens har byxor på sig”

 

Så tack vare mina onsdagyxor blir det inga fler byxlösa middagar! (Även fast jag inte tror att mina middagsgäster har något emot att se mina bara ben vid middagsbordet)

 

/ Jenny


Kommentarer
Postat av: Johanna

Absolut! Enbart Andreas hood och fårskinnstofflor är hett!

2012-02-22 @ 19:56:09
URL: http://johannasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0