Konsten att använda sig av verbet mosa

Jag har en förmåga att överanvända ord. För tillfället är mitt mest använda verb MOSA. Här nedan kommer en lista över hur jag använder det:

 

- Jag mosade i mig ett äpple

 

- Jag mosade mig till skolan

 

- Jag mosade i allt i min väska

 

- Jag mosade på musik i hörlurarna

 

- Hon/Han mosade förbi mig i spåret

 

- Jag har ont i fötterna, vi bara mosade igår på dansgolvet

 

- Jag vet inte om det jag skirver är bra för jag bara mosade ord

 

- Jag mosade potatis

 

Att tillägga så är jag tokig i potatismos för tillfället.

 

/ Jenny

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha! Idag är Andreas mosad, han har tränat fotboll och spelat innebandymatch!

2012-02-19 @ 17:33:19
URL: http://johannasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0